Facebook sayfamızı ziyaret ediniz.

Sayfayı FaceBook'ta Paylaş

17 Ekim 2009 Cumartesi

1971-1972 yılı Ali Osman Renklibay'ın anılarından Adanaspor ankaragücü.

· ilk basımı 2005 yılında olan ziya adnan'nın "çünkü biz ankaragüçlüyüz!.." isimli kitabından; - futbola nasıl başladınız ve ankaragücü'ne gelişiniz nasıl oldu? ali osman renklibay: 1949 doğumluyum ve o gençlik yıllarımda adanaspor'da futbol oynuyordum. adanaspor'un 1. lige çıktığı ilk sene (1971-1972 sezonu) ankaragücü ile maçımız vardı. o maçı 5-0 kazandık. ankaragücü kalesini baskın koruyordu ve savunmada sarı mehmet ve remzi vardı. ben o maçta 4 gol atıp, maçın en iyi oyuncusu seçildim. hatta attığım bir gol sonrasında ankaragücü kalecisi baskın 'o ne biçim vuruştu, beni topla kaleye soktun..' demişti ve ben baskın'ın, bu gol sonrası hayıflanmasını hiç unutmadım. tesadüfen, o maçın oynandığı gün ankaragücü yönetiminden bir grup yönetici maçı izlemek için adana'ya gelmişti. maçtan sonra beni transfer etmeye karar vermişler, ancak benim bu karardan önceleri hiç haberim olmadı. o yıllarda çukurova mühendislik fakültesinde okuyordum ve bir yandan okuluma gidiyor bir yandan da adanaspor'da top oynuyordum. ankaragücü maçının ertesinde, trt'de akşam saatlerinde yayınlanan spor programında, benim ankaragücü'ne transfer edileceğimden bahsedilmiş ve ben programı izlemediğimden, haberi arkadaşlanmdan almıştım. çok şaşırmıştım, zira o güne kadar, bana böyle bir transfer girişiminden, hiçbir yönetici söz etmemişti. bu haberin ertesinde, kulübe gittiğim zaman kulüp binası önünde büyük bir hareketlilik gördüm. adanaspor taraftarları, bu transfer haberinden sonra, adanaspor yönetimini protesto ediyor ve satılmamam için yönetime baskı koyuyorlardı. akabinde, ankaragücü kulüp müdürü fikret bilal geldi ve yönetimden tam yetki aldığını ve benimle görüşmek istediğini söyledi. görüşme esnasında, ankaragücü'nün beni mutlaka transfer etmek istediğini ve adanaspor teknik direktörü gündüz tekin onay'ın da bu transfere sıcak baktığını söyledi. sonunda ankaragücü'ne transfer oldum. ankaragücü, adanaspor'a 100.000 tl artı köksal mesci'yi verdi ve ben de bu transferden 100.000 tl aldım. o sezonun en yüksek transferinin 300.000 tl civarında olduğunu göz önüne alırsak, bana verilen para da hayli yüklü bir miktardı ve o zamanın gazetelerinin spor sayfalannda bu transferden uzun uzun bahsedildi. ankaragücü'nde geçirdiğim ilk sezonda teknik direktörümüz ziya taner ve yardımcı antrenör candan dumanlı idi ve o sezon ankaragücü forması ile 12 gol attım. ankaragücü taraftarı oynadığım daha ilk maçta beni bağrına bastı ve tam 9 sezon san-lacivert formayı giydim. 1975-1976 sezonunda 17 gol atarak, fenerbahçeli cemil turan ile gol krallığını paylaştım. ve ne yazık ki, benden sonra ankaragücü'nde, bir gol kralı daha çıkmadı...
(Lars Fredrik Risp, 27-01-2009 17:04:52)

Hiç yorum yok: